zondag 26 februari 2012

Checklist bij griep

Afgelopen week was ik gevloerd door een griep. Zo na mijn week laveloos bivakkeren in bed, op de bank en weer terug, kwam ik er achter dat er tijdens het hebben van een griep een aantal dingen van essentieel belang zijn. Aangezien het griepvirus op dreef lijkt te zijn, heb ik een checklist opgesteld. Ik hoop natuurlijk voor u dat dit overbodig is, maar goed, laten we realistisch blijven, griep krijgen is een optie. En dan kun je maar beter goed voorbereid zijn.







































1 Een kruik
Tijdens koude rillingen kun je onder 6 dekbedden gaan liggen met 3 vesten aan, maar dat zal weinig helpen. Een kruik is toch echt het meest effectieve middel tegen kou.

2. Keukenrol
Voor het hoesten, niezen en snuiten. Lekker binnen handbereik. Wie heeft er trouwens bedacht dat hoesten en of niezen in je hand beleefd is? Dat is toch ronduit smerig? Daardoor krijgen we toch allemaal griep? Volgens mij kun je, bij gebrek aan tissues, beter diep door je knieën buigen en richting de grond niezen of desnoods in je trui met je neus gaan hangen. Of denk ik nu heel raar?

3. De thermometer
Bevestigd worden in je ziek zijn biedt troost. 'Oh, 39 graden koorts? Ik stel me dus niet aan, ik ben echt ziek'
Of andersom: 'Ah, de temperatuur is met een halve graad gezakt, beterschap op komst '.

4. Paracetamol
Bij griep is er volgens mij niets waar je eerder beter door wordt, maar geloof me, je beroerd voelen met paracetamol in je lijf is beter dan je beroerd voelen zonder.

5. Een helpende hand
Dit is een hele belangrijke! Natuurlijk om bovenstaande allemaal aan te geven/ klaar te maken, maar het gaat er vooral om dat er iemand is die voor je zorgt. Zijn of haar hand op je hete voorhoofd plempt en zegt dat het goed komt. Kopjes thee bij je brengt (al zijn het er 100 op een dag waarvan je er 1 daadwerkelijk op drinkt). Sinaasappelen pelt en zwijgzaam om je heen beweegt.

Alvast veel beterschap! En mocht u echt geen nummer 5 hebben, dan kom ik langs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties? Graag! Leuk!